reklama

Pôrod do vody (pohľad do zákulisia)

Ako sa k tomu dopracujete? Stačí ak si uvedomíte koľko máte rokov a že toto je fakt posledný pôrod vo vašom živote. Mala som za sebou tri riadne pôrody na suchu a chcela som to vyskúšať. Začnete študovať Čo? Kde? Načo? Prečo? Za čo? a vygúglite si najbližšiu pôrodnicu. Som Košičanka, najbližšia pôrodnica kde sa dá rodiť do vody, Trebišov. Prečo? Lebo mega košické pôrodnice majú pacientky nasekané a nepotrebujú toto číslo zvyšovať. Odmietla som sa zapojiť do toho vláčika...“koho máš vybaveného na pôrod?“ a idem rodiť do úplne cudzieho neprebádaného prostredia.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (27)

Sprvoti to vyzeralo, že som z Úradu pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou, aspoň tak sa správal personál, keď som tam dorazila. Keďže väčšina žien z Trebišova aspoň túži ísť rodiť do Košíc, ja som zanovite trvala na svojom, že svoju dcéru chcem priviesť na svet práve v tejto pôrodnici a to do vody.

Dvakrát ma poslali s kufríčkom domov, lebo malá ignorovala všetky termíny pôrodu. Nakoniec som som tam skysla sedem dní a začala mať alergiu na telefonáty: „Ešte nič?“ Počas toho týždňa mi pichali injekcie, po ktorých sa každá slušná kravička otelila, čo som si pamätala zo svojho prvého zamestnania – zootechničky. Ja furt nič. Už som z toho začala byť na nervy. Potom zomrel Michael Jackson. No jasné, malá potrebuje nejaký silný impulz, pomyslela som si. Nezabralo. Začali mi pôrod vyvolávať, lebo som už dávno bola po všetkých „expiračných“ dobách. Všetky urýchľovače pôrodu zo mňa stiekli ako voda z kačky. Tak som si začala sugerovať že dnes už fakt porodím, veď má naroďky jedna z mojich dcér. A nesmierne som sa tešila na chvíľu kedy už konečne vleziem do tej vane a...aká zrada! Keď som strčila prst do vody, kde som mala rodiť, voda bola úplne studená. Teda pardón, mala presne 35 ° C! Okamžite ma prešiel všetko humor a predstava ako dcérenka zo mňa v teplej vode vypláva. Začala som jačať na manžela, ten ma duchaprítomne ukludňoval, že je to len pocitová teplota, no ja som mu neustále opakovala, že tam mám vliezť ja a nie on. No nemala som na výber. Ešte že tam bol, vynikajúco zastúpil personál, lebo mi oranžovým lavórikom dolieval do vane horúcu vodu a vytváral aspoň ilúziu teplej vody. Tak nám odpustili poplatok za prítomnosť otca pri pôrode.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Už to počujem, lebo načo si vymýšľala, mala si rodiť v Košiciach, normálne, no ja to aj tak neľutujem. Stálo to za to. Nikdy by ma však nenapadlo kontrolovať v nemocnici, kam idem rodiť, vodovodné rozvody a zisťovať, či tá voda ozaj bude mať tých sľúbených 38 ° C?

Znova sa mi len potvrdilo, že voľba človeka má nesmiernu váhu a je nutné pri nej myslieť aj na tienisté stránky. Lenže hovorte to nepoučiteľnej optimistke.

Dana Madejová

Dana Madejová

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Všetko bude nakoniec v poriadku. Pokiaľ to v poriadku nie je, ešte to nie je koniec.Indické príslovie Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu